Tre dagar kvar i Mexico D.F

Först ett härligt - Jiihhhoo! Vi klarade finanskursen och jag tänker aldrig mer räkna i hela mitt liv. Nu väntar vår sista final exam i morgon men inget vi är speciellt oroliga för. Repetition från tidigare tentor och vår lärare tycker om oss. CHECK på den kursen.


Idag är det bara fyra dagar kvar här i Mexico city, tiden går fort när man har roligt. Väskan är packan, shoppinglisten inför New York är skriven och genomtänkt. Auktion av gamla kläder kommer att hållas på Torsdag då vi tar farväl av våra mex-vänner. Nu längtar jag hem till Uddevalla, till familj, vännner och hela tjocka släkten!


Den senaste veckan har vi fått en ny kompis. Han heter Hans och är lärare på vår skolan.
I början när vi kom hit hörde vi ett ryckte om att det fanns en svensk lärare på skolan, eftersom alla här blandar ihop Sverige med Schweiz visste vi inte riktigt om vi kunde lita på rycktet. Men till vår stora förvåning kom vår nya vän Hans och nästan skrämde oss lite, - Ursäkta att jag stör! Vi fick en chock, svenska!! Vi satt och pratade en bra stund och vi blev erbjudna att skriva en sidoartikel till en tidning som heter Svenskar i Världen. En bra merit då mycket "viktigt folk" läser denna tidning. Just nu sitter jag och filar på min del av artikeln!


Nåväl, efter Hans erbjudande till oss bestämde vi oss att skåla med Micheladas ihop. Så i måndags kväll åkte vi in till Hans och hans 8haha) kvarter och drack micheladas och åt mycket gott på en trevlig krog. Vi avslutade kvällen hemma hos Hans och hans fru med att smutta på tequila. Det var en kanonkväll av högsta slag. Synd att vi inte träffade Hans tidigare.

Just det, det roligaste är att Hans har arbetat på Linnéuniversitetet i början av vår utbildning. Världen är allt för liten! Vi lovade honom att hälsa till alla våra lärare när vi kom hem!

Igår kväll efter att Jens och Pontus förlorat en tennismatch mot "finnarna" åkte vi till en restaurang som heter Hooters och åt god mat och drack öl. Förmodligen sista kvällen vi gör något liknande här i Mexico city. Efter middagen spelade vi biljard och jag och Natalia rockade loss. Vi var faktiskt ganska duktiga!

I morgon väntar en lite trevlig tillställning hemma hos oss med närmaste vännerna härifrån Mexico. En kväll att säga hej då med andra ord. Snart äär vi hemma i Sverige igen! Tiden har gått så himla fort.. men nu längtar man!

Ses snart Sverige!



Kommentarer
Postat av: Mami

Välkomna hem..trodde aldrig jag skulle få skriva detta:):)...njut nu av er sista tid i Mexico med era vänner...pussokram så länge

2011-05-12 @ 10:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0