Puerto Vallarta baby.

Efter alla besök och blekfisar som gästat oss från Sverige är det nu paus i två veckor innan nästa lass kommer. Pappa och Birgitta har lämnat Mexico City, men jag tror dem gjorde det med ett nöjt leende. Jag coh Jens tillbringade några dagar med dem i stan och även hemma hos oss. Vi åt på flera fantastiska restauranger och skrattade. Den bästa restaurangen var nog ändå Haciendas egna restaurang, vilket innebär fyra studenterns matlagning. Vi, studenter, serverade mina padres en följande meny;

Förrätt; Grillade marshmallows i färgglad variant på exklusiva grillpinnar. Serverades med en lättdrucken kall, äkta mexikansk öl. Eller om det föredrogs kyld rosé.

Huvudrätt; En väl utvald amerikans köttbit tillagad över grill. Serverades med orange sötpotatis och sås alá pontus. Extra tillbehör: hemmagjord guacamole alá dotter Frendberg.

Efterrätt; En vågat val av tequila. Tilltugg Guacamole med perfekt saltade nachos.

Tack Pappa & Gittan för en jättetrevlig visit i Mexico City. Jag saknar er!



Jag och Jens har fattat ett beslut. Vi har valt att styra av våra planer på att åka över till USA's västkust och kommer istället att resa neråt i Mexico efter skolans slut. Eftersom vi flyger hem till Sverige från New York kommer vi också att spendera några nätter där. Eftersom vi hela resan budgeterat efter att åka över till USA ser nu saker och ting annorlunda ut. Vi har därför bokat en ny resa.

På torsdag går bussen mot Puerto Vallarta (Britneys Spears hak) där jag och Jens ska spendera fyra dagar och tre nätter. Eftersom det fortfarande är lågsäsong och amerikanarna inte har invarderat Mexico ännu innebär detta en till billig resa. Innan vi åker hem till Sverige ska vi alltså ha besökt Puerto Vallarta, Puerto Escondido, Cancun, Playa del Carmen och Tolum. Som planen ser ut nu!

Jag gillar att vara utbytesstudent.
Bilder kommer efter Puerto Vallarta!

Ciao.

Kommentarer
Postat av: mami

Ha nu en underbar tripp du och jens....så hörs vi när ni kommer tillbaka...ta hand om er...pussokram mami

2011-03-16 @ 08:11:39
Postat av: Morfar

Hej Mexico.... trevligt att läsa inläggen på Er blogg och får då känslan att vara närvarande. Hoppas resterande av tiden (77 dagar kvar) blir lika bra som studietiden börjat. Här är våren på intrång.

2011-03-20 @ 09:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0