Lucha Libre och Venedig, huh?

Jens Halmstads hunk Lucas har vart på besök en vecka här i Mexico och känt av solen. Han anlände från en skidsemester i Canada och gjorde en Jessica – pressade i solen så mycket som det bara gick. Förra veckan hade vi vår ”second partial” i kursen Enterpise och business, vi fick tillbaka den idag och alla var PASS! Tiden går oförklarligt fort här, vilket jag är säker på att mamma hemma är mycket glad över, men lite fler besök och en partial till i varje kurs är terminen snart slut och Sverige väntar igen. Men först ska vi hinna med massa mer.

Vi har besökt Mexico.C’s Venedig – Xochimilco! Vi åkte gondol (typ i alla fall) åt mat, fick ett Mariachi-band att spela, som vi säger, Pantamera! för oss. Det var en lugn och härlig eftermiddag men lite rädda för Anacondor i vattnet. Vidare under helgen avverkade vi punkten ”Gå och se en Lucha libre show”. Lucha libre är en av Mexicos populäraste sporter (fast jag inte vill kalla det sport). Jag ska förklara vad detta innebär. Det är väldigt duktiga gymnaster som sätter upp en show i en boxningsring, där har de planerat slag, sparkar, obehagliga manövrar i förväg som ger ett sus genom publiken. Samtidigt som de utövar denna märkliga sport så bär det kosymer och masker. Maskerna ser självklart skrämmande ut och det vanligaste är att man inte ser ansiktena på de som är i ringen. För att denna föreställning skulle bli oförglömlig var vi alla självklart tvungna att köpa varsin mask som en souvenir. Masken på, humöret på topp = Lucha libre match hemma i vårt hus. Dagen efter ömmade kroppen ofantligt mycket, men magens träningsvärk var värre efter allt skratt. Inte minst åt våra foton.

 

I helgen har vi också slutfört vår bokning av Spring-Break 2011. Puerto Escondido, here we come! Jag och Jens ska stanna i hela tio dagar för att njuta, sola, bada. Och självklart surfa! (i alla fall Jens). Resterande av sällskapen infinner sig på plats i en vecka. Sällskapet innebär; Pontus, Natalia och Pontus kompis Bella. Välkommen Bella!

 

Jag och Natalia funderar också på att uppfylla en flick-dröm. En dröm som många flickor har haft. Nämligen... gå och se Backstreet Boys Live här i Mexico City. Hur coolt som helt (och billigt). Om detta sker lovar jag mig själv att köpa en såndär BSB-tröja! Pampigt.

 

Imorgon efter att jag pluggat från ottan ska jag och Jens bege oss in till City för att möta upp Mi padres. Pappa och Gittan är på besök och vi ska gå ut och äta på World Trade Center. Oj som jag längtat. Veckan fortsätter sedan med ”Second partial” i finans och sedan häng med familjen. Kan det bli bättre?

 

Nu ska jag räkna upp uppgift 26, som ingen har klarat ännu!

 

Just det: Vi har en vakt hund (grannarnas hund) som vi kallas Snoop-doog. Han gillar när vi grillar. Han gillade Lucas!

 

God natt

/Jessica

 

Jens lilla avdelning

Jäkligt kul att du stoppade förbi Lucas! Vi ses till sommaren och hoppas inte att tullen tar dig, pjäxor i Mexico är rätt skumt!

Jag och Lucas var för övrigt på Azteca-stadion och kollade lite fotboll, stadens lag Club America tog sin an brasilianska Fluminense i deras svar på Champions League. Arenan tar 105.000 men var kanske bara halvfull, häftigt hursomhelst. America vann för övrigt med 1-0!
Luhca Libre var rätt kul faktiskt, även om allt bara är en förbestämd show så gör de en hel del sjuka grejer, lavetterna ekade i arenan. Att det sedan var tjejfighter, dvärgar och tjockisar gjorde det hela mer underligt. För övrigt köpte Lucas den mest psykade masken av oss alla, en värre variant av Jokern i Batman, lås dörrarna i Sundsvall!
Tjejerna snackar om Backstreet Boys, kanske inte riktigt min och Pontes grej, vi siktar på Empire of the Sun och Iron Maiden istället.

 

PS. Imorgon är det stormatch, Go Gunners!
/Jens

Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0