Står upp igen!

När man inte ätit mer än några få skedar yoghurt på nära fyra dagar var det dags att uppsöka farbror doktorn.

 

Den mexikanska doktorn konstaterade min magsjuka (infección gastrointestinal) genom att säga; you know, Mexican food is a little bit different! Han gav mig dundertabletter som man hemma i Sverige förmodligen skulle äta med jämna mellanrum i en tio dagars period. Här svepar man alla på tre dagar och man ska hålla sig borta från chili. Idag har jag ätit tabletterna i ett dygn.

 

Tips till er som funderar på att åka en sväng till Mexico och lyckas få magsjuka av the little bit different food:

När hoppet knappt existerar om att få tillbaka din aptit finns det två alternativ som får dig tillbaka till maten. 1. Mexicos variant på Mariekex ”Marias Gamesa”. Det var något som påminde om Sverige (samt ett bra alternativ för magen). 2. Popcorn. Micropop var enkelt att få ner plus att du blev törstig på någon slags juice/ saft de har här. Resultatet av dessa varor i samband med doktorns dundertabletter blev – Frisk på ett dygn med en något groggy känsla i huvudet.

 

I morgon avslutas vår termin i sverige med en dugga i prissättnig. Då denna veckan inte har varit till min fördel när det kommer till skolarbete och dugga-plugg spenderas kvällen idag med ett stort försöka till ett godkänt (samt ett försöka att få ner en hemmalagad hamburgare). Men som vi studenter brukar säga och som jag själv anser mig ganska bra på ORDBAJSA! Jag ska göra mitt bästa och sedan önska min lärare hemma i Sverige ett mexikanskt; mañana mañana Peter!

 

Que tengas un buen!

/Jes-sick (som min lärare komsikt nog uttalade mitt namn under min frånvaro i måndags).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0