Shoppingtajm.

Det var dags att utforska Mexico City's shopping utbud.

Vi åkte in till City i lördags förmiddag alla fyra, men vi splittrades snabbt då olika viljor om affärer, gator och områden fanns. När Jag och Natalia vill shoppa är det bäst att göra sig av med pojkarna för att få lite lugn och ro.

Gatorna i City är väldigt långt och det finns fantastiskt många olika smyckesaffärer. Det var till att orientera sig fram till de affärerna som lockade oss mest, likt; Sisha, Bershka, Mango & Zara. Mango hittade vi tyvärr aldrig så det får bli en sväng till köpcentrumet Satellite inom de närmsta dagarna.

Vad vi upptäckte när vi väl entrade den första affären var att det var rea. För mexikanarna är det nu slutet på vintern och det är alltså svenska versionen av mellandagsrea i Mexico. De reade allt, allt, allt! För oss var det perfekt. Ett par byxor är för mexarna vinterkläder, för oss något du har på dig på dig en kylig sommarkväll. Med en budget på 700 pesos i plånboken (350 kronor) inhandlade jag; två ringar, ett par örhängen, en hatt och ett par kostym/chinos byxor i marinblått. Detta lilla kalas gick till slut på knappa 300 kronor.

Jag och Natalia brukar jämföra shoppingen (prismässigt) i Mexico med Sverige mellandagsrea, men när Mexico med sitt låga ursprungs pris också kör på 50% off är det ofattbart billigt.

Vill också meddela att jag idag har införskaffat mig en morgonrock som jag ska gå och mysa i här hemma. Jag hoppas på lite hotellkänsla när jag bär upp den vita "hotelliga" morgonrocken!

Adios/ Jessica

Psst. En Big Mac & c/o kostar 25 svenska kronor här!

Kommentarer
Postat av: Mami

Kul att få stilla shoppingtarmen lite...det behöver man mellanåt och är det då så billigt så va kuuuuul..:):)

Passa på att njut...pussokramis

2011-01-17 @ 09:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0