Salsa.

Igår åkte jag och Jens med MexChange på en arrangerad utgångs-trip. På bussen fick jag reda på att vi skulle till en salsaklubb först där vi skulle få en timmas undervisning i Salsa. Vi kom dit och mycket riktigt fick vi undervisning i salsans grundsteg. Det var fantastisk kul och vi dansade i ett antal timmar. Det är väldigt fräckt att se de som är bra på salsa dansa, det ser verkligen ut som om att killen (som för) ska bryta armen på den lilla, nätta tjejen som går att vrida och vända åt alla håll och kanter.
Jag tyckte ändå att jag fick in stegen rätt bra tillslut. Jens går på moln just nu då han tycker att han är kung på salsa och körde över sin duktiga salsa partner, haha. Han får leva på molnen ett tag till!
För övrigt hände det en ganska rolig sak igår när vi åkte buss till salsaklubben. Bussens toalett som jag skulle besöka var konstruerad med ett fönster. Ganska trevligt om du planerar att göra ett långt besökt då du kan sitta och kolla ut. Situationen blev dock så för mig att när jag skulle resa mig och dra upp mina byxor upptäckte jag till min förvåning en buss bredvid fönstret med en del frågande miner. Min buss hade stannat vid ett trafikljus och självklart kom en jämnhög buss och stannade precis bredvid. Jag bjöd på upplevelsen och skrattade mig ut från toaletten.
Mexico slutar aldrig förvåna.
/Jessica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0