MEXICO.

Efter mycket äventyr och många nya vänner börjar man verkligen känna sig som hemma här. Man har nu förstått att det inte bara är en semester-visit utan att man faktiskt ska stanna i ett antal månader.

Vi har vart iväg på vår första "riktiga" utflykt och utforskat Teotihuacan. Det är en massa pyramider, eller tempel som ligger strax utanför Mexico City. Imponerande bygge! Vi vandrade upp och ner för fantastiska många trappor och dagen efter kände våra stackars ben av detta. På hemvägen stannade vi till på ett litet ställe som tillverkade Tequila. De arrangerade en Tequila-provning och detta tog såklat Jens och Pontus vara på. Vi har även haft vår första utekväll i Mexico City då vi inte räknar med nyårsafton. Vi var på två olika ställen i den trendiga stadsdelen La Condesa. Sköna klubbar och goa drinkar, Mojiton smakde precis så som den ska göra. Vi var ute med i princip alla utbytesstudenter och dansade på oss ännu mer träningsvärk. Jag och Natalia blev även kompisar med ett gäng Mariachi-musikanter!

Jag har också fått prova på den första slängen av magsjuka (trevligt!), någon ska vara den första och det blev jag. Nu hoppas jag att jag har gjort mitt på den fronten. Tyvärr så missade jag på grund av magsjuka första dagen i skolan (med föreläsningar) men efter noga redovisning av Jens & c/o verkar kurserna bra och lärarna också. En kurs verkar väldigt rolig faktiskt.

Nu blir det lite film och vila medan solen skiner utanför fönstret! Man måste tänka på kroppen först.
Hasta pronto/
Jessica



Kommentarer
Postat av: Tomas

Dra till templet en gång i veckan så kan ni springa Växjövarvet när ni kommer hem =)

2011-01-12 @ 01:42:29
Postat av: Mamma

Så jäkla häftigt...mäktigt att se allt detta kan jag förstår. Sköt om er

2011-01-12 @ 08:43:04
Postat av: Lajna

Feta bilder jensan! :)

2011-01-17 @ 09:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0