Tack Farmor & Farfar

Sofia och martin anlände i Torsdags till Mexicos flygplats där jag och Jens med varsin 7-eleven macka i handen mötte upp dem.  Dem var inte så jätte roliga eftersom de i princip inte hade sovit på hela vägen och Sofia hon körde även på varianten ”jag äter inte på plan”. Jag och Jens fick ge dem lite mat och natta dem till sömns, och vi gick sedan iväg för att fira finskan Paulina som fyllde år, (Jens spöade skiten ur alla i pingis.) Eftersom de nyanlända somnade tidigt vaknade de också mitt i natten och var pigga. Upp i ottan (i alla fall klockan 9) var jag och gjorde frukost ute på framsidan i solen. På fredagskvällen åkte vi in till Mexico City för att äta en fin middag alla fyra. Vi vill därför alla fyra skicka ett stort Tack! till Farmor & Farfar som bjöd på denna fantastiska mat. Vi valde en resturang bara ur intet och lyckligtvis var den kanon. Vi hade till och med livemusik senare in på kvällen. Tack!

Det har vart jätte roligt att ha Sofia och Martin på besök, man har också fått sig en smak av det svenska godiset igen. Igår kväll blev det ett biobesök innan jag skickar iväg dem till att klara sig själva i detta stora land.

 

Alla hjärtans dag


Det är alltid intressant att vara i något annat land när det är någon speciell och internationell dag. Igår när vi skulle skynda oss till vår första lektion spelades det kärleksmusik överallt och det var massa olika stånd där det såldes hjärtan i alla dess former, balonger, blommor, godis.. ja allt man kan tänka sig att ge bort eller få en dag som denna. Under vår föreläsning knackades det på dörren ett antal gånger och det kom leveranser till några av tjejerna i klassen. Det kändes som om vi levde i en High-school film. Väldigt intressant upplevelse, varför kan inte Sverige bli lite mer som Mexico? Nog för att allting egentligen är ett marknadsföringsknep som resulterar i mera pengar, men ändå. Lite mysigt är det ändå när hela skolan plötsligt blir romantisk! Jag fick en Dr.Love nalle av Jens, komiskt nog hade jag haft väldigt ont i magen och självklart botade denna mitt magont. Kanon-present!

 

Hasta Luego!!!

/Jessica


Kommentarer
Postat av: Danne

Ciao ! Lite sen om cider har har jag hittat dig/er ut i världen. Hoppas att ni har det riktigt bra och hade en mysig Valentindag. Kram på er + Proppen.

2011-02-16 @ 19:56:10
Postat av: Anonym

Vi har det jättebra här ute i världen och Sofia har nu lämnat mig för att sola längst kusten och i alla fall försöka bli minst lika brun ;) Hoppas allt är bra med dig/ er också. Saknar dig! kram/ Persika

2011-02-17 @ 22:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0