Isbjörnar i Mexico?

Förra veckan var lugn och skön och jag har passat på att ge min hud lite mer färg. I torsdags gick vi ut på en klubb inne i stan som hade dresscode: Dress to impress. Fråga mig inte varför, jag tyckte alla där var klädda som alla mexikanare brukar vara klädda. Mindre bra! Vi var bjuda till våra finska vänner innan staden kallade. Vi hade en turnering i Beer-Pong. Jag var faktiskt ganska imponerad av mig själv i vissa kasst men dock vann vårt grannland. Finland – Sverige 2-1. Det bör tillläggas att finskarna har tränat vid ett flertal tillfällen då det är deras pingisbord. Vi svenskar gjorde debut.

Lördagskvällen var planerad med ett besök inne i staden för att lyssna på det svenska bandet Radio Dept. Dock är tydligen detta band ett av mexikanarnas favvisar och därmed; SOLDOUT!  Det var ett riktigt slag på näsan, jag som hade längtat efter att få skriva lite på svenska. Kvällen slutade istället med Danska kakor och en film i soffan som var något av den sämre varianten. Detta betyder i min värld = Sova.

 

Söndagsmorgonen vaknade jag väldigt pigg och utvilad, allt tack vare den dåliga filmen, jag hoppade på Jens tills han vaknade och sedan försökte jag även väcka Pontus. En sväng in till stan och kolla lite Zoo var min planering. Jag lyckades få med mig skysovarna och på Zoologico (som det här heter) såg vi allt från svanar till giraffer. Till och med isbjörnar, pingviner och sälar finns på Mexicos Zoo. Coolt. Efter vi tittat klart på alla djuren vandrade vi runt på Reforma, det fina stället i stan, vi hade dock väldigt trötta ben. Vi tog oss en glass och åkte hem! Dock hann vi med att vara lite kulturella och kolla in det moderna museet. Nu väntar vi på Natalias hemkommande från Acapulco där hon vart i helgen med hennes syster samt systers pojkvän. Hoppas de inte är brunare än mig, då jäklar.

 

Oooohhh.. där bör läggas till att vår nya mexikanska vän Ur säger att vi ser ut som supermodeller här i Mexico!

 

Buenos noches!

 

/Jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0