1 år med min man.

Idag har jag och Jens varit tillsammans i ett år. Trevligt att fira det i Mexico. Med tanke på att Mexico är väldigt billigt passade det utmärkt att ta in på närmaste hotell med jacuzzi, Junior suite! Kalasbra var det. Med en jacuzzi mitt i rummet, en flarra rött och några konstiga klubbor vi köpte hade vi en jätte mysig kväll igår. Vi valde att ta in på hotell dagen för "dagen med stort D" eftersom vi är lediga idag kunde vi sova ut och njuta till max. Ett år går fort när man har roligt som Jens sa.

I helgen som vart bjöd vi in våra finska vänner till en BBQ alá Sverige. Vi bjöd på grillspett (på vår nyinvesterade grill), stekt potatis och Pontus, numera populära, sås. Till efterrätt blev det Marshmallows över grillen. Kanonkväll och det är skönt att vi har samma humor som vårt grannland. Ibland kan det faktiskt vara svårt att skojja till det med andra utbytesstudenter.

Eftersom vi hade det så himla härligt i Acapulco och med tanke på att vi är lediga 5 dagar i streck över helgen har vi passat på att boka vår andra resa. På torsdag kväll sätter vi oss på en buss (tio timmar) till Ixtapa. Pojkarna vill surfa och jag vill självklart bättra på min bränna och kolla på när de leker i vattnet. Jag ska inte sticka under stolen med att jag vill impa på min syster, som landar i Mexico nästa torsdag, men en gyllenbrun färg.

Tiden går som sagt fort när man har roligt och vi har varit här i över en månad. På torsdag har vi vårt förta "partial" i skolan och vi spenderar numera kvällarna med kaffe och plugg.

Vi har det bra här i Mexico/ Jess.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt gumman..jag blir lite avis..jag vill med sola och bada..:):) Kul med lite nyvunna vänner. Förstår att det skall bli kul att träffa syrran och herr Säll...nu kommer du hem om cirka 125 dagar...(säger morfar) han räknar ner...:)pussokram

2011-02-02 @ 10:46:34
Postat av: Morfar

Hej.. grattis till årsdagen. Ni är duktiga att hitta på. När jag var 21 år hade jag varit som längst Köpenhamn. När dina barn blir 21 kommer månen att var populärt. Vi ses om 120 dagar.

2011-02-05 @ 10:11:08
Postat av: Anonym

Det hade vart kul o få läsa "1 år med min kvinna" från Jens

2011-02-08 @ 18:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0