Hola amigos!

Man lär sig mycket under en dags resande. Förutom att Jens lärt mig mycket geografi och att vi har konstaterat att det är sju timmar tidsskillnad mellan Sverige och Mexico har jag också lärt mig Tysklands valuta. Jag som lever i min lilla egna värld var lite små sugen på något sött när vi inväntade vårt flyg i Frankfurt. Jag hade 11 euro att handla för som jag hade hittat hemma sedan någon tidigare resa. Jag springer iväg till kiosken och visar mannen i kassan min sedel och frågar om de tar euro. Han tittar lite underligt, skrattar och utbrister att Euro är Tysklands valuta, vilket var ganska självklart om man spanade in prislapparna. Trotts min icke smarthet i detta tillfälle tror jag ändå att kioskmannen tyckte om mig.
Efter en lång dag på resande fot är vi väl framme i Mexico City och har nu spenderat första natten i vårt nya hem. Huset vi bor i är mysigt och känns väldigt Mexikanskt då det är väldigt lågt i tak och små rum, men det passar mig utmärkt! Måste också påpeka att vi har en alldeles egen julgran i köket som blinkar, disco!
När vi landade igår möttes vi av 13 graders värme och vår väldigt söta och trevliga hyresvärd, Arceli. Hon var en sådan som man bara ville krama. Trotts hennes lilla engelska ordförråd och vår spanska lyckades vi kommunicera och få fram många skratt. Hon ska besöka oss idag för att visa gångväg till skolan och, min favorit, shoppingcentret som ska ligga bara några minuter härifrån. På inköpslistan idag står normalt täcke, MAT, MAT och MAT. Nog för att flygplans maten är helt ok men den stillar inte hungern i mer än någon timma, och framför allt inte över en natt.
Nu blir det till att fråga första mexikanaren: Dondé esta la supermarket?
Ciao
/Jessica

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är super tjejen..med ditt leende och härliga skratt kan du charma vilken gubbe som helst...:)

Är så glad att du verkar trivas redan och önskar er all lycka..va bra med små rum och lågt till tak..perfekt ju...hmmm..värre för jens....:)



kramisar

2010-12-29 @ 17:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0