Elvis lever!

Många nya upplevelser. Vår granne här i Atizapan de zaragoza heter enligt oss Elvis. Han presenterade sig ganska fort och vi uppfattade nog aldrig riktigt namnet men alla tyckte det lät som Elvis, och därmed blev det hans namn.
Efter mötet med Elvis vandrade hela "familjen" vidare till körcentrumet där vi upplevde mexikans matkultur. Vi slog på stort och tog en pizza. Kanske inte Mexicos nationalrätt men den var god och precis så som jag gillar. Mycket ost och tjocka kanter! Den största upplevelsen var att handla mat till vårt (tidigare idag) tomma kylskåp. Vi fick fråga oss fram och chansa på många varor. Chansningarna vi gjorde är nu upp till bevis då maten håller på att tillagas i köket. I affären kunde man välja allt från hård mjölk till en halv gris. Den halva grisen var verkligen precis halv med ena ögat. Aptiten försvann för tillfället men nu är den tillbaka.
Trots att det är varmt här i Mexico, exakt hur varmt vet jag inte men vi kunde gå i shorts och t-shirt mitt på dagen, så är husen här byggda för att inte släppa in värme. Detta leder till väldigt kalla golv framför allt. På grund av detta tog jag och Natalia beslutet att köpa oss ett par innetofflor. Shorts, t-shirt och varma tofflor. En fantastisk mix.
I morgon har männen i hushållet planerat att ta oss flickor i en Taxi till något annat köpcentrum där Zara finns. Varför jag just nämner Zara är för att Jens har fått för sig att det är samma sak som H&M samt att alla tjejer handlar där. Jag äger inte ett enda plagg från Zara, detta är dock inget jag sagt ännu. Vill ju inte göra min man ledsen. Zara är säkert helt fantastiskt.
Nu lite bilder!
Hasta pronto! /Jessica

Kommentarer
Postat av: Mamma

Haha Jessica, det blev som du sa med kuben va????:)

2010-12-30 @ 19:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0